loading...
اتاقک
نسرین بازدید : 81 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

گمیشان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید اما در بین طبیعت دوستان و اهالی شمال کشور شناخته شده است. این شهر در استان گلستان قرار دارد و در سال 1388 به عنوان شهری مستقل به ثبت رسیده است.

نام محلی گمیشان گمیش تپه  به معنای تپه نقره‌ای است که انتخاب آن ریشه در آثار تاریخی کشف شده در کاوش های باستانی این شهر است که بیشتر آن ها ظروف نقره بوده است. خود گمیشان اما به معنی منطقه ای است که در گاو و گوسفند ورورش داده می شود. همانطور که انتظار می رود گمیشان تاریخی پربار، فرهنگی اصیل و صنایع دستی با ارزشی دارد. به همین دلیل یپشنهاد می کنیم که از موزه مردم‌شناسی کمیش دپه که در خانه تاریخی به نام خانه گوکلانی قرار دارد دیدن کنید. این موزه دارای بخش های مختلفی مانند معرفی یک خانواده ترکمن، بخش بافندگی همچون قالی بافی، نمد مالی و ساخت زیورآلات سنتی و حصیر بافی و گلیم بافی، بخش سوزندوزی و بخش معرفی مشاغل بومی و آیین‌های سنتی و کارگاه‌های آموزشی است. یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این استان خانه سلیم است که بیش از صدسال قدمت دارد و با اشیاء قدیمی تزیین شده است. بنابراین اگر علاقه مند به تاریخ و معماری هستید زمانی را به بازدید از این مکان اختصاص دهید.

 اگر علاقه مند به طبیعت باشید اما پیشنهادمان بازدید از تالاب گمیشان است. این تالاب محل زندگی پرندگان کمیابی مانند فلامینگو، سنقر خاکستری، عقاب دریایی، غازهای‌ وحشی و خوتکا است. پرندگان مهاجر ابن تالاببا شروع فصل سرما از روسیه به این مکان کوچ می‌کنند بنابراین محافظت از آن ها امری ضروری است. به همین خاطر برای بازدید از این تالاب باید از سازمان محیط زیست استان گلستان مجوز بگیرید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری گمیشان و دیدن عکس هایشان به ادامه مطلب مراجعه کنید. سایت رزرو آنلای سوئیت و اجاره ویلا نیز می تواند برای جستجو اقامتگاه در این مکان مناسب باشد.

نسرین بازدید : 79 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

مینودشت یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است. شهری در استان گلستان با طبیعتی چشنم نواز و سرسبز که بازدیدش را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در گذشته به این شهر کبودجامه می گفتند، در زمان صفویه به حاجیلر تغییر پیدا کرده  و این روزها مینودشت نام دارد اما چیزی که ثابت است زیبایی تماشایی آن است. بنابراین اگر علاقه مند به طبیعت و تاریخ هستید، مینودشت را در لیست سفرهای خودتان قرار دهید.

پارک ملی گلستان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این استان است که در نزدیکی شهر مینودشت قرار دارد. خاطره بازدید از این پارک جنگلی زیبا و مناظر طبیعی که می بینید تا همیشه در خاطرتان ثبت می شود. پارک ملی گلستان از نظر پوشش گیاهی و جانوری اهمیت بالایی دارد بنابراین مهم است که در بازدید از آن اصول طبیعت گردی را رعایت کنید، زباله نریزید و آتش روشن نکنید. این پارک ملی آبشارها و رودخانه های زیبایی دارد که عکاسی از آن ها و کمپینگ در نزدیکی اش می تواند جذاب باشد. این پارک در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان اولین پارک ملی ایران ثبت شده است.

آبشار حسینا یکی از جاذبه های گردشگری مینودشت است که در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد. این آبشار درواقع مجموعه ای از آبشارهای بلند و کوتاه است که همگی از چشمه ای جوشان سرچشمه گرفته اند و عکاسی از آن‌ها و کمپینگ در نزدیکی اش می تواند جذاب باشد. روستای حسینا اما جز یان آبشار دیدنی جاذبه های گردشگری دیگری مانند بناهای تاریخی است و خانه های روستایی زیبایی است که بازدید از این منطقه را جذاب تر کرده است. غار کیارام یکی از مکان‌های طبیعی و باستانی مینودشت است که برای بازدید از آن باید راهی روستای فرنگ بشوید.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری مینودشت می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای رزرو به سایت آنلاین سوئیت و اجاره ویلا.

نسرین بازدید : 89 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

بندرگز یکی از شهرهای دیدنی استان گلستان با چشمه‌ها، جنگل‌ها و آبشارها است. این شهر بندری با داشتن تاریخی پربار و طبیعتی دیدنی می تواند مقصدی عالی برای علاقه مندان به شمال کشور است. عروس قلعه، آستان مبارک امام زاده علیرضا،  جر کلباد، قدیم قلعه، مار قلعه، خرابه‌های آتشکده قدیمی از جمله جاذبه های گردشگری بندرگز است که بازدیدشان برای علاقه مندان به تاریخ و معماری جذاب است. در ادامه از جاذبه های گردشگری بندرگز بیشتر می گوییم.

آبشار چلم ریز با پانزده متر ارتفاع که از بلندای کوه سرازیر می شود یکی از جاهای دیدنی است که بازدیدش را به هیچ عنوان نباید از دست داد. مسیر دسترسی به حوضچه این آبشار کیم سخت است و نیازمند مهارت های کوهنوردی و سنگ نوردی است. این آبشار نام خود را از گیاهی به نام چلم که از در نزدیکی آن می روید گرفته است. آب زلال و شفاف این آبشار که هیچ وقت گل آلود نیست حتی درزمان بارش و طغیان رودهای اطراف در کنار مناظر زیبایی، کوه و آسمان، ترکیبی عالی برای عکاسی را بوجود آورده است. بنابراین اگر علاقه مند به طبیعت و کوهنورید هستید، بازدید از آبشار چلم را فراموش نکنید.

جنگل جهان مورا نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی بندر گز است. استان گلستان نیز مانند سایر شهرهای شمالی سرسبز است و پوشیده از جنگل. جنگل جهان مورا که در دامنه کوهی با همین نام قرار دارد علاوه بر اینکه پس زمینه ای زیبا برای شهر را خلق کرده، کنج امن و محل زندگی جانورانی مثل خوک، شغال، روباه، خرگوش و پرندگان است. با جنگل نوردی در جهان مورا و قدم زدن در بین درختان درختان توسکا، راش، ممرز، زالزالک و برخی از گیاهان دارویی می توانید از برکه‌ها و رودخانه‌ها و آرامشی که دارد لذت ببرید.

ساحل نوکنده نیز یکی از زیباترین مناطق ساحلی بندرگز است که با داشتن امکانات رفاهی پ تفریحی مکانی مناسب برای لذت بردن از زیبایی دریا و تماشای غروب آآفتاب است. در اینجا از جاذبه های گردشگری بندرگز بیشتر گفته ایم. برای جستجو اقامتگاه نیز می توانید به سایت رزرو آنلاین سوئيت و اجاره ویلا مراجعه کنید.

نسرین بازدید : 118 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

چاراویماقیا قره‌آغاق یکی از شهرهای استان آذربایجان است که تاریخی شنیدنی و البته جاذبه های تاریخی بسیاری دارد. اگر معنای نام این شهر برایتان جذاب باشد باید بگوییم که چار به معنی سکه و اویماق به معنی حک کردن است. شاید در نگاه اول با ناشناخته بودن نام این شهر فکر کنید که شاید جاذبه های گردشگری زیادی برای بازدید نداشته باشد اما با داشتن طبیعتی چشم نواز و تاریخی کمتر شنیده شده می تواند جذاب باشد. چاراویماق در نزدیکی شهرهای میانه و هشترود قرار دارد و برای استراحتی چند روزه و یا اقامت بین راهی می تواند انتخاب خوبی باشد.

اگر علاقه مند به طبیعت باشید، بازدید از چشمه پیرسقا قطعا جذاب و خاطره انگیز است. چشمه پیرسقا بین مردم محلی به چشمه سحرآمیز پیر معروف است. دلیل این نام گذاری ساعتی بودن این چشمه است. به این معنا که چشمه در ساعت مشخصی کامل خشک می‌شود و فقط در طول زمان مشخصی آب دارد. چشمه پیرسقا در شبانه‌روز چهار مرتبه جریان دارد و بعد از هر مرتبه آبرسانی به‌مدت یک‌ ساعت قطع می‌شود. برای اطلاع از بهترین زمان بازدید می توانید از محلی ها کمک بگیرید. در بازدید از این منطقه علاوه بر اینکه اصول طبیعت گردی مانند زباله نریختن و آلوده نکردن آب را باید رعایت کنید این را هم باید بدانید که اهالی روستای پیرسقا احترام خاصی برای این چشمه قائل‌اند.

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی چاراویماق، غار دلیک بولاغ است. این غار در ارتفاعات کوهی به نام اوکوز اولن قرار دارد. غار دلیک بولاغ غاری صخره ای است که در در دهانه آن آبی بسیار سرد جریان دارد. همانقدر که غار از بیرون زیبا است با داشتن قندیل‌ها، آبشار و اتاقک‌های طبیعی از داخل نیز دیدنی و زیبا است. این غار یکی از مکان های بکر منطقه است که در بازدید از آن باید نکات طبیعت گردی را رعایت کرد.

البته چاراویماق جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد که برای آشنایی با آن و دیدن تصاویرش می توانید به اینجا مراجعه کنید. برای جستجو اقامتگاه نیز سایت رزرو آنلاین سوئیت و اجاره ویلا مراجعه کنید.

نسرین بازدید : 97 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

همدان یکی از استان های دیدنی ایران است که روستاهایش هم به اندازه شهرهایش شناخته شده است. روستای امزاجرد یکی ازروستاهای دیدنی و زیبا همدان است که بازدیدش را به هیچ عنوان نباید از دست داد. تماشای طبیعت زیبایی که خانه های روستایی را در آغوش کشیده اند،‌ قدم زدن در کوچه باغ ها و وسوسه چند روزی زندگی به سبک مردمان امزاجرد،‌ تنها چند کلمه کوتاه از تجربه روستاگردی است که پیش روی شما قرار دارد. اقامتگاه بوم‌گردی مزداگرد با معماری سنتی و لوازمی که بیشترشان اسباب و اثاثیه خانه ای روستایی است،‌ مکانی راحت و مطمئن را برای اقامت مسافران فراهم  آورده. این اقامتگاه بومگردی دو ساختمان جدا دارد و تمامی یازده اتاق آن امکانات رفاهی مورد نیاز را دارند. اقامتگاه در مجموع ظرفیت پذیرایی از 90 نفر مسافر را دارد اما با اینحال در زمان تعطیلات رسمی باید از قبل رزرو آنلاین د اشته باشید.

اگر بخواهیم کمی بیشتر و دقیق تر از امکانات مجموعه بگوییم از میزان راحتی که در خانه ای روستایی برایتان فراهم شده تعجب می کنید. تمامی اتاق ها سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسبی دارند، رختخواب های تمیز و صنایع دستی دیدنی که دیوارهایشان را تزئین کرده است.

آشپزخانه اقامتگاه نیز غذاهای محلی و گیاهی با مواد اولیه تازه را برای مسافران تدارک دیده است هرچند آشپزخانه عمومی مجموعه نیز با داشتن تمامی امکانات مورد نیاز شرایط را برای آشپزی مسافران و صرفه جویی در هزینه ها فراهم کرده است.

حیاط مجموع نیز با داشتن چاه آب قدیمی، باغچه ای کوچک و چایخانه اش می تواند مکان عالی برای استراحت مسافران باشد. در این مجموعه نقالی، موسیقی زنده، تور طبیعت‌گردی و چیدن گیاهان دارویی و عرق‌گیری از این گیاهان نیز انجام می‌شود. درضمن اقامتگاه راهنمای برای گشت و گذار محلی هم دارد. برای رزرو کافیست اینجا کلیک کنید و برای خواندن ادامه مطلب به این قسمت مراجعه کنید.

نسرین بازدید : 93 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

بینالود یکی از شهرهای کوچک اما دیدنی استان خراسان رضوی است که بازدیدش را نباید از دست داد. هرچند این شهر قدمت چندانی ندارد اما با این حال جاذبه های تاریخی و سنگ نگاره ای تاریخی را در نزدیکی خود دارد. درواقع بینالود را می توان شهری تازه تاسیس دانست که برای ایجاد شغل و جذب جمعیت از کلان‌شهرهای اطراف ساخته شده است.

منطقه حفاظت شده حیدری یکی از جاذبه های طبیعی بینالود است که پوشش گیاهی و جانوری آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این منطقه زیستگاه گونه های گیاهی مانند داغداغان، کرکو، زرشک و سنجد است و گونه های جانوری مانند قوچ اوریال، پلنگ، گربه وحشی، گربه پالاس، کفتار، شاهین، کبک و تیهو. بنابراین منطقه حفاظت شده حیدری را می توان بهشت عکاس های طبیعت دانست.

البته در نزدیکی بینالود جاذبه گردشگری شناخته شده ای به اسم شاندیز وجود دارد. اگر به مشهد سفر کرده باشید نا م شاندیز را شنیده اید و شاید هم تجربه گشت و گذار در این ییلاق دیدنی را داشته باشید. طبیعت زیبا و دیدنی شاندیز، رودخانه ای که در آن جریان دارد و مراکز رفاهی مانند رستوران ها باعث شده اند تا شاندیز به عنوان جاذبه گردشگری شناخته شود.

 

هرچند درست است که بینالود شهری تازه تاسیس است اما منطقه ای که در آن قرار گرفته تاریخ پرباری دارد. یکی از جاذبه های تاریخی که در سفر به شهر بینالود بازدید آن را نباید از دست داد سنگ نگاره شتر است. برای رسیدن به این سنگ نگاره باید از شهر بینالود راهی روستای بید شوید. این سنگ نگاره قدمتی چند هزارساله دارد و به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است. بر روی این سنگ طرح حیواناتی مانند  شتر، شیر، گوزن، بزکوهی و انسان‌های شکارچی نقاشی شده است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری بینالود و جاهای دیدنی این منطقه می توانید به اینجا مراجعه کنید. اگر هم به دنبال اقامتگاهی مطمئن هستید به سایت رزرو آنلاین ویلا مراجعه کنید.

نسرین بازدید : 134 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

 با بالا رفتن هزینه‌ها شاید فکر کنید دیگر داشتن سفر ارزان امکان‌پذیر نیست، در این مطلب اما از راهکارهای کم کردن هزینه‌های سفر برایتان گفته‌ایم. جدا از اینکه بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید کم است یا زیاد با به کارگرفتن چندین راه حل می‌توانید از هزینه‌های جانبی و یا غیر ضروری خود کم کنید. بودجه سفر شما شامل هزینه‌های جا‌به‌جایی، اقامت، خوراک،‌ ورودی جاذبه‌های گردشگری،‌ تفریح و خرید است بنابراین عاقلانه و اقتصادی تصمیم گیری کردن درباره آن ها می تواند تا حد زیادی عدد آن را پایین بیاورد.

برای اینکه بتوانید ارزان‌ترین بلیط را رزرو کنید کافی است خیلی زودتر از تاریخ سفر بلیط خود را خریداری کنید. یادتان باشد که ساعت و زمان بلیط شما در قیمت آن بی‌تاثیر نیست. بلیط‌ها در روزهای وسط هفته،‌ نیمه‌شب و صبح زود نیز قیمت کمتری از حالت عادی‌شان دارند. البته بلیط‌های لحظه آخری نیز گاهی قیمت پایین‌تری دارند اما برای زمانی مناسب‌اند که برنامه سفرتان دارای انعطاف و امکان جابه‌جایی باشد. یکی از چیزهای دیگری که هزینه جابه‌جایی شما در سفر را بالا می برد، داشتن باراضافه و چمدان زیاد است. سبک سفر کردن باعث می‌شود که بتوانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

از وسوسه رستوران‌های شیک و فروشگاه‌های بزرگ هم نباید غافل شد. غذاهای خیابانی و رستوران‌های محلی می تواند هزینه های خورد و خوراک شما را تا حد زیادی کاهش دهند. اگر هم به دنبال خرید سوغات هستید بازارهای محلی و فروشگاه هایی که تخفیف دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

از آنجایی که اقامت بیشترین سهم از مخارج و بودجه شما را به خود اختصاص می‌دهد پیشنهاد ما به شما رزرو مسافرخانه، هاستل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سایت رزرو آنلاین ویلا است. درنهایت هم باید یگوییم که انتخاب همسفر مهم‌ترین قسمت از صرفه جویی هزینه‌ها است بنابراین قبل از سفر درباره بودجه سفر و مخارجتان به صورت شفاف صحبت کنید.

برای خواندن ادامه مطلب می توانید به اینجا مراجعه کنید.

نسرین بازدید : 83 یکشنبه 07 بهمن 1397 نظرات (0)

سبزوار یکی از شهرهای شناخته شده استان خراسان رضوی با تاریخی پربار و طبیعتی سرسبز و زیباست. شهری که امروز به نام سبزوار شناخته شده است در گذشته بیهق به معنی جای نیکو نام داشته و این روزها به یکی از شهرهای توریستی این استان تبدیل شده است. مردم این منطقه به لهجه سبزواری که ترکیبی از گویش اصیل خراسانی و با منشا فارسی دری است صحبت می‌کنند. غذاهای محلی که در سفر به این منطقه نباید فرصت امتحان کردنش از دست داد کماج، مسوه، قلیه بادمجان، دنی و آش جوش بره است. گیوه، نمد،‌سفال و سبدهای حصیربافی شده، صنایع دستی این شهرند که می‌توانند سوغات سفر شما باشند. در ادامه از جاهای دیدنی سبزوار مانند روستای بید، آبشار برغمد، یخدان‌های تاریخی، کاروان‌سرای فرامرزخان و آتشکده میرمظفر برایتان بیشتر می‌گوییم.

کاروان‌سرای فرامرزخان یا رباط کانون در گذشته میزبان زائران امام رضا (ع)  برای استراحت بوده است و این روزها میزبان گردشگرانی که از موزه آن بازدید می‌کنند. یخدان تاریخی سبزوار نیز یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی سبزوار است. این بنای تاریخی که یه یخدان مخروطی شکل است قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد. با اینکه یخدان‌ها از مصالح خشت و گل ساخته شده‌اند اما تا به امروز یرپا بوده و در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

آتشکده میرمظفر که متعلق به دوران ساسانی است محل عبادت زرتشتیان بوده است و این روزها یکی از جاذبه‌های گردشگری سبزوار. معماری این آتشکده که شکلی چهارطاقی دارد و  با سنگ و گچ بر روی تپه‌ای بلند ساخته شده نیز در نوع خود جالب است‌. اگر علاقه‌مند به طبیعت باشید روستای بید و آبشار برغمد نیز بهترین انتخاب برای گشت‌و‌گذار و کمپینگ است. از روستای بید تا آبشار برغمد باید 30 دقیقه کوهپیمایی کنید. در مسیر نیز دره‌ای زیبا وجود دارد که بازدید و عکاسی از آن خالی از لطف نیست.

برای اطلاعات بیشتر درباره جاهای دیدنی سبزوار می‌توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

نسرین بازدید : 118 شنبه 29 دی 1397 نظرات (0)

نی ریز یکی از شهرهای کمتر شناخته شده اما دیدنی استان فارس است. این شهر با داشتن آب ‌و‌ هوایی گرم و متعادل می‌ تواند بهترین انتخاب شما برای سفر در ماه‌ های سرد سال باشد. جاذبه‌ های گردشگری نی ریز این روزها مورد توجه مسافران بسیاری قرار گرفته است، جاهای دیدنی مانند آبشار فصلی تارم با 105 متر ارتفاع که یکی از بلندترین آبشارهای فصلی خاورمیانه است. این آبشار که در دل طبیعتی سرسبز و در نزدیکی چندین چشمه قرار گرفته است، برای طبیعتگردی و کمپینگ می تواند بهترین انتخاب باشد. علاوه بر زیبایی بصری اما این منطقه از نظر پوشش گیاهی و جانوری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعت اطراف آبشار تارم زیستگاه گونه ای با ارزش جانوری مانند غازهای وحشی، فلامینگو و درنا است. درنهایت هم با دنبال کردن مسیر آبشار، رودخانه و چشمه های اطراف به دریاچه گوراب خواهید رسید. منطقه حفاظت شده بهرام‌ گور با داشتن گونه های متفاوت جانوری مانند گورخر ایرانی که مهم ترین آنهاست،‌ یکی از زیستگاه های مهم کشورمان است.

تاریخ شناسان و باستان شناسان قدمت این شهر را به دوره هخامنشی نسبت داده اند هرچند عده ای پیدایش آن را در دوره مادها می دانند. مسجد جامع کبیر نی رز یکی از قدیمی ترین مسجدهای ایران است که بازدید آن را در سفر به این شهر نباید از دست داد. داخل حیاط مسجد نیز درخت سور صدساله قرار داد. مسجد کبیر جزو آثار ملی کشور است. هرچند عده ای اعتقاد دارند این مکان در ابتدا آتشکده بوده اما بین اهالی شهر از ارزش بالایی برخورد است.

اما تنها درخت کهنسال نی ریز درخت سور مسجد جامع نیست. سه درخت کهنسال نیز در منطقه گردشگری به نام بیدبخون در کنار چشمه یاقوتی قرار گرفته اند تا زیباترین جاذبه گرشگری نی ریز را بوجود بیاورند. طبیعت زیبای این منطقه با نهری که از میان درختان انجیز و بادام می گذرد مکانی عالی برای طبیعتگردی بوجود آورده.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری نی ریز می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای دیدن اقامتگاه های استان فارس به سایت رزرو آنلاین ویلا.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 118
  • بازدید سال : 1,123
  • بازدید کلی : 6,476