loading...
اتاقک
نسرین بازدید : 81 سه شنبه 28 اسفند 1397 نظرات (0)

نمین یکی از شهرهای شناخته شده استان اردبیل است. برای رسیدن به این بهشت باید مسیری بهشتی را هم طی کرد، گردنه حیران را. جاده گردنه حیران سراسر زیبایی است، هر گوشه ای را که نگاه می کنی منظره ای باشکوه از لا به لای مه آشکار می شود که سرسبزی و طراوتش هوش از سرتان می برد. نمین یکی از شهرهای مرزی کشورمان است که علاوه بر اهمیت تاریخی که از گذشته تا به امروز داشته است، طبیعت چشم نوازی هم دارد. در ادامه از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی نمین برایتان بیشتر می گوییم.

جنگل فندقلو یکی از زیباترین جنگل های ایران است که سراسر از مخمل سبزرنگ و گل های وحشی پوشیده شده است. این جنگل که خودش را از استان گیلان به اردبیل رسانده است با داشتن 16 هزار هکتار مساحت یکی از وسیع ترین جنگل های ایران است. این منطقه خانه امن و پناهگاهی مهم برای جانورانی مثل خوک وحشی،‌ روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، عقاب طلایی، قرقاول، هدهد، چکاوک و بلدرچین است که حفاظت از آن ها را محیط زیست کشور برعهده دارد. فندقلو نام خود را از درختان فندقی که تعدادشان از گونه های دیگر بیشتر دارد. جنگل فندقلو پوشش گیاهی متنوعی دارد، گونه هایی نادر مانند فندق، راش، ممرز، بلوط، بیدمشک و بلند مازو. درصورتی که راهی این منطقه هستید اصول طبیعت گردی مسئولانه را رعایت کنید و جدا از روشن کردن آتش خودداری کنید.

علاوه بر جنگل فندقلو، جنگل مشه نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی  شهر نمین است. چشمه آب گرم مشه یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه است که زیبایی و خاصیت درمانی اش مسافران زیادی را به اینجا می آورد. این جنگل یکی از متفاوت ترین پیست های اسکی کشور را دارد که در هر چهار فصل قابل استفاده است. علاوه بر این کلبه های چوبی داخل جنگل نیز می توانند انتخاب مناسبی برای استراحت و لذت بردن از آرامش جنگل باشند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری شهر نمین می توانید به اینجا مراجعه کنید. برای جستجو اقامتگاه نیز به سایت رزرو آنلاین ویلا.

نسرین بازدید : 83 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

ملایر یکی از شهرهای استان همدان با تاریخ و طبیعتی دیدنی است. شهرستان شهر ملایر به خاطر هنر منبت کاری آن است که در سراسر ایران طرفدار دارد و یکی از سوغات این شهر است. پس از آن طبیعت زیبا و باغ های انگور ملایر این شهر را به مقصدی عالی برای سفر در ماه های گرم سال مانند تابستان و بهار تبدیل کرده. از آنجایی که ملایر آب و هوایی کوهستانی دارد زمستان هایش سرد و سخت است. آنطور که باستان شناسان می گویند قدمت ملایر به دوره مادها می رسد بنابراین یکی از شهرهای قدیمی ایران است. درصورتی که راهی همدان هستید، بازدید از این شهر زیبا و دیدنی را فراموش نکنید.

یکی از جاذبه های گردشگری ملایر، قلعه تاریخی پری اسن که در روستایی با همین نام قرار گرفته است. بازدید از این قلعه تاریخی برای علاقه مندان به تاریخ، معماری و عکاسی می تواند جذاب باشد. آنطور که می گویند قلعه پری محل تولد کریم‌خان زند اولین پادشاه سلسله زندیه بوده است و به همین خاطر اهمیت تاریخی بالایی دارد. نکته جالبی که وجود دارد پیدا شدن 150 قبر در محوطه قلعه است که از داخل آن ها لوازمی ارزشمند پیدا شده. درگذشته مردگان را با لوازم ارزشمند آن ها دفن می کردند. تاریخ شناسان قدمت این لوازم را مربوط به دوران مختلف تاریخی می دانند و این روزها هنوز هم کاوش های باستانی زیادی در این منطقه انجام می شود. آتشکده نوشیجان نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر است که بر بلندای تپه ای تاریخی قرار گرفته. این‌ آتشکده که در گذشته محل عبادت زرتشتیان بوده است یکی از عبادتگاه های مهم در دوران مادها بوده.

اگر علاقه مند به طبیعت و پرنده نگری باشید تالاب کرد خورد انتخابی مناسبی برای بازدید است و این تالاب که در فصل بهار و تابستان میزبان پرندگان است یکی از زیباترین مناطق شهرستان ملایر است. برای آشنایی بیشتر با ملایر می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

نسرین بازدید : 89 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

مشگین شهر یکی از شهرهای دیدنی و شناخته شده استان اردبیل است که این روزها به مقصدی توریستی تبدیل شده است. این شهر طبیعت و تاریخ را یکجا دارد بنابراین برای علاقه مندان به بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی می تواند انتخاب مناسبی باشد. کهنه قلعه، دژ قهقهه، قلعه بربر و دیو قالاسی بناهای تاریخی مهم این شهر هستند و پل معلق و پارک جنگلی خیاوچایی از جاذبه های تفریحی و طبیعی مشگین شهر.

از پل معلق مشگین شهر آغاز می کنیم که آوازه اش نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه پیچیده است. این پل معلق ۳۶۵ متر طول و ۲ متر عرض دارد که در ارتفاع ۸۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. قدم زدن بر روی این پل که اتفاقا در زیباترین منطقه این شهرستان قرار دارد یکی از کارهایی است که علاقه مندان به آدرنالین و تجربه های نو نباید فرصت انجام دادنش را از دست بدهند. این پل شهر یکی از بلندترین پل‌های معلق خاورمیانه است. در اصطلاح مهندسی به این پل کابلی می گویند و از آنجایی که هیچ پایه ای زیر ‌آن قرار ندارد معلق. هیجان انگیزترین قسمت عبور از این پل اما قدزم زدن بر روی قسمت شیشه ای آن است که منظره ای وحشتناک از دره را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده. در اطراف پل نیز امکانات رفاهی مانند پارکینگ، رستوران، سرویس بهداشتی و فضای مناسب نشستن وجود دارد تا آسایش بازدیدکنندگان فراهم باشد.

شهریری را می توان شناخته شده ترین جاذبه تاریخی مشگین شهر داسنت. این منطقه تاریخی قدمتی چهارهزارساله دارد و وسعتی به اندازه 400 هکتار. این شهر از بخش های مختلفی مانند معبد، قلعه و قوشا‌تپه تشکیل شده است که دارای قبرها، سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی بسیار است. برای آشنایی بیشتر با دیگر جاذبه های گردشگری مشگین شهر می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

نسرین بازدید : 80 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

پارس آباد یکی از شهرهای استان اردبیل است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشد اما دومین شهر پرجمعیت این استان است. این شهرستان در شمالی‌ترین نقطه ایران قرار گرفته است و با کشور آذربایجان مرز آبی و خاکی دارد. پارس آباد تاریخی شنیدنی و طبیعتی دیدنی دارد. نکته ای که درباره پارس آباد وجود دارد آب و هوا معتدل آن است تا آنجایی که به نسبت سایر شهرهای این استان زمستان های گرمتری دارد. بهار و تاسبتان می تواند بهترین فرصت برای بازدید از این منطقه باشد.

مهم ترین جاذبه گردشگری و طبیعی پارس آباد رود ارس است که ساحل آن می تواند منطقه ای عالی برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت باشد. جزیره‌های کوچکی که در مسیر رودخانه قرار دارند زیستگاه مناسبی برای پرندگان بومی و مهاجرند. علاوه بر این اطراف رودخانه نیز بناهای تاریخی بسیاری وجود دارد. یکی از با اهمیت ترین آن ها تپه نادری است که محل تاج‌گذاری نادرشاه افشار بوده. قلعه تاریخی اولتان ینز یکی دیگر از بناهای تاریخی این منطقه است.

تالاب تپراق کندی یکی از جاذبه های گردشگری پارس آباد است که از نظر زیست‌‌محیطی ارزش زیادی دارد. این تالاب در فصل پاییز و با شروع بارندگی در اروپا و سیبری پناهگاهی امن برای پرندگان مهاجر کمیابی مانند حواصیل، خوتکا، اردک سر‌سبز، غاز وحشی، بوتیمار،‌ قرقاول و چنگر است. بنابراین درهنگام بازدید از آن باید از طبیعت آن مراقبت کرده و به هیچ عنوان آب را آلوده نکنید. وسعت این تالاب در حدود پانزده هکتار است و برای علاقه مندان به طبیعت و پرنده نگری بهترین انتخاب است. قلعه اولتان هم یکی از بناهای تاریخی شناخته شده پارس آباد است که قدمتش به دوران اشکانیان برمی‌گردد. آنطور که باستان شناسان می گویند قدمت این قلعه به دوره اشکانیان برمی گردد.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری پارس آباد و دیدن عکس های آن ها می تواندی به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین ویلا.

نسرین بازدید : 101 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

خلخال یکی از زیباترین شهرهای ییلاقی ایران است که در امتداد کوه‌های تالش و در استان اردبیل قرار دارد. این شهر با داشتن آب و هوای کوهستانی بهترین انتخاب برای گشت و گذار در فصل های گرم سال است و البته به همین خاطر زمستان هایی سخت و طاقت فرسا دارد. شهر اسالم نیز شرایطی مشابه خلخال دارد و در نزدیکی آن قرار گرفته است. جاده ای اسالم و خلخال را به هم مرتبط می کند یکی از زیباترین جاده های ایران و حتی جاذبه ای توریستی است. افرادی که از این بهشت کوهستانی بازدید کرده اند هیچ گاه زیبایی بی حد و حصر آن را فراموش نخواهند کرد. بنابراین اگر راهی اردبیل هستید. بازدید این منطقه رویایی را به هیچ عنوان از دست ندهید. درادامه از جاذبه های گردشگری خلخال برایتان بیشتر می گوییم.

روستای نوده یکی از روستاهای زیبا و توریستی خلخال است که در دامنه های کوه آق داغ قرار گرفته است. زندگی کردن در خانه ای روستایی که منظره دریایی از ابر را یپش روی خود دارد، تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می زند. این روستا علاوه بر طبیعتی زیبا، آبشاری دیدنی به نام ‌آبشار نوده با 30 متر ارتفاع دارد که از بین صخره های بلند سرازیر شده است. کمپینگ، عکاسی و گشت و گذار در اطراف این آبشار می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به طبیعت باشد.

قله و چشمه ازناو نیز دو جاذبه گردشگری زیبای دیگر شهرستان خلخال هستند که در علاوه بر سیراب کردن باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی اطراف، منطقه ای زیبا، پر از آرامش و سرسبزی را برای اهالی فراهم کرده. البته منطقه ازناو، پنج غار طبیعی آهکی بزرگ و کوچک نیز دارد که علاقه مندان به آدرنالین را به سمت خود می کشاند. برای آشنایی بیشتر با شهرستان خلخال می توانید به اینجا مراجعه کنید. درصورتی که به دنبال اقامتگاه باشید نیز پیشنهاد ما به شما سایت رزرو آنلاین سوئیت و اجاره ویلا است.

نسرین بازدید : 77 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

رزن یکی از شهرهای بزرگ استان همدان با بخش ها و دهستان های زیاد است. شهری با مردمانی که به مهمان نوازی و خونگرمی معروف‌اند. رزن از سه بخش مرکزی، سردرود و قروه‌ در ‌‌جزین تشکیل شده است و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار دارد. درادامه از جاهای دیدنی رزن برایتان بیشتر می‌گوییم.

منطقه بقراطی یکی از مکان های بکر و جاذبه های گردشگری است که برای علاقه مندان به طبیعت و کمپینگ می تواند جذاب باشد. در این منطقه سدی خاکی است وجود دارد که از بارش باران و ذوب شدن برف‌ ها حیات گرفته است. منطقه بقراطی یکی از زیستگاه های امن برای جانورانی مثل مانند باقرقره، تیهو و کبک است. گرگ، کفتار، میش وحشی، قوچ وحشی و روباه است. برای رسیدن به منطقه باید خودتان را به روستای بابانظر برسانید و یادتان باشد که اهالی به اینجا بوقاطی نیز می گویند.

اگر علاقه مند به روستاگردی هستید، نام روستای سلطان آباد را در خاطرتان نگه دارید تا در سفر به این شهر از مناظر زیبا و چشم نواز آن لذت ببرید. بازدید از این روستا تجربه ناب روستاگردی را برایتان کنار گذاشته است، همصحبتی با اهالی خونگردم و صمیمی آن، زندگی کردن در خانه های روستایی، چشیدن طعم نان محلی و لذت بردن از سکوت و آرامش این منطقه. بازدید از باغ‌های میوه، تاکستان‌ها و گل‌های آفتابگردان نیز می تواند یکی دیگر برنامه های دلچسب شما در بازدید از روستای سلطان آباد باشد.

امامزاده اظهربن علی یکی از جاذبه های مذهبی رزن است. این امامزاده در دوران مغول ساخته شده و گنبد مخروطی شکل دارد. ارتفاع بنا 20 متر است و از آجرهای ساده اما طراحی هنرمندانه ساخته شده است. ساختمان امامزاده در دوره شاه عباس مرمت شد و در سال ۱۳۲۷ نیز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری رزن و جاهای دیدنی این شهر می توانید به اینجا مراجعه کنید. برای رزرو اقامتگاه نیز پیشنهادمان سایت اجاره ویلا است.

نسرین بازدید : 90 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

اردبیل یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل و مرکز آن است. شهر اردیبل جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که برای بازدید از آن نیازوند برنامه ریزی و مدیریت زمان هستید. بسیاری اردبیل را با گردنه حیران، آش دوغ، عسل طبیعی و ییلاق هایی مانند اسالم و خلخال می شناسند. جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین جاده های کشور است که دریایی از ابر را برای مسافران فراهم کرده، مناظری که در هر فصلی زیبا و دیدنی هستند و عکاسی از آن به یاد ماندنی ترین قاب ها را برای عکاس ها کنار گذاشته است. اردبیل آب و هوایی کوهستانی دارد، پاییز و زمستانی سرد و سخت و بهار و تابستانی دلچسب و زیبا.

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی اردبیل است که نام خود را از آب شوری که دارد گرفته است. این روزها اما آب شیرینی که به آن اضافه شده است امکان پرورش ماهی قزل‌آلا را در آن بوجود آورده. بسیاری از مسافران برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت انتخابشان این دریاچه است. دریاچه شورابیل دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری مانند پارکینگ، فضای سبز، رستوران، سرویس بهداشتی، قایق‌های موتوری، پدالی ۲ و ۴ نفره، جت‌اسکی، کالسکه‌سواری، ماشین برقی، زیپ‌لاین، دوچرخه‌سواری و شهربازی سرپوشیده و سرباز است.

غار یخکان نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردبیل است. این غار که با بلور‌ها و قندیل‌های یخی تزئین شده است حوضچه‌ای با عمق یک‌و‌نیم متر دارد. آب این حوضچه ها از قطره‌های آب دیوار غار، که در اثر تقطیر تشکیل می‌شوند، تأمین می‌شود. غار یخکان دهانه بسیار کوچکی دارد و برای رسیدن به اولین تالار آن باید مسیری با ۱۰ متر ارتفاع و ۵۰ سانتی‌متر عرض طی کرد. بنابراین اگر علاقه مند به غارنوردی و آدرنالین هستید، فرصت بازدید از غار یخکان را از دست ندهید.

دراینجا از جاذبه های گردشگری اردبیل برایتان بیشتر گفته ایم. برای رزرو آنلاین ویلا نیز می توانید به اینجا مراجعه کنید.

نسرین بازدید : 76 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

شهر قزوین در استانی با همین نام قرار دارد و مرکز آن است. این شهر تاریخ پرباری دارد و علاوه بر داشتن بناهای تاریخی بسیار در دوران صفویه نیز پایتخت ایران بوده است. ازآنجایی که در گذشته قزوین دارای دروازه رشت، کوشک، باغ شاه، تهران، تبریز، خندق‌بار، امامزاده حسین و شیخ آباد است به آن شهر دروازه می گفتند. قزوین جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و درواقع شهرگردی و امتحان کردن غذای محلی آن ها یعنی قیمه نثار می تواند بهترین تفریح شما باشد.

کاروان‌سرای سعدالسلطنه یکی از همین جاذبه های گردشگری است که در داخل شهر و در نزدیکی بازار سنتی قزوین قرار دارد. این کاروانسرا که یکی از بزرگ‌ترین کاروان‌سرا‌های شهری و سرپوشیده ایران است در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده. کاروان‌سرای سعدالسلطنه دارای بخش هایی مانند حمام، تیمچه، چهارسوق، مسجد، شتر‌خانه، چای‌خانه و هفت حیاط است.

قلعه الموت را می توان شناخته شده ترین جاذبه گردشگری قزوین دانست. یکی دیگر از دژهای دفاعی قزوین که محل استقرار حسن صباح، رهبر فرقه اسماعیلیه، بوده است و نام دگیر خود یعنی قلعه حسن را هم به همین خاطر دارد. محل قرارگیری این قلعه بر بلندای کوه است، به صورتی که حتی امروز هم دسترسی به آن سخت است. بنابراین اگر به کوهپیمایی علاقه دارید و از بلندی نمی ترسید، بازدید وعکاسی از قلعه الموت را به هیچ‌عنوان از دست ندهید.

دریاچه اوان یکی از زیباترین دریاچه های اراین است، دریاچه ای که در تمام فصول زیباست. این دریاچه در دامنه کوه خشچال، در منطقه الموت، قرار دارد. اوان از چشمه‌های زیرزمینی کف دریاچه حیات یافته و زیستگاه جانوران و گیاهات بسیاری است. این روزها افراد زیادی برای کمپینگ و قایق سواری راهی این منطقه می شوند. اگر علاقه‌مند به طبیعت هستید دریاچه اوان می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری قزوین می توانید به اینجا مراجعه کنید. برای جستجو اقامتگاه نیز پیشنهاد ما سایت رزرو آنلاین ویلااست.

نسرین بازدید : 143 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

تاکستان یکی از شهرهای استان قزوین است که تا قبل از سال ۱۳۷۵ از توابع استان زنجان بود است اما بعد از آن جزئی از استان قزوین شده است. آن‌طور که از کاوش ها و بناهای تاریخی مشخص است قدمت تاکستان به دوران پیش از اسلام برمی‌گردد. همانطور که از نام این شهر مشخص است دارای باغ های انگور بسیار است که بازدید از آن ها می تواند تجربه ای متفاوت باشد.

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تاکستان منطقه شکار ممنوع خراسانلو است. این منطقه زیستگاه جانواران با ارزشی مانند پلنگ، سیاه‌گوش و خرس قهوه‌ای است. علاوه بر گونه های جانوری اما گونه های گیاهی این ناحیه که شامل پسته وحشی، گون، بومادران، چوبک و سیاه تلو است همگی ازجمله گیاهان باارزش این منطقه است. برای حفاظت بیشتر از جانوران خراسانلو، منطقه شکار ممنوع اعلام شده و نزدیک به 10 سال است که به عنوان منطقه ای حفاظت شده به خوبی از آن محافظت می شود. بنابراین در بازدید از این منطقه به هیچ عنوان زباله نریزید و آتش روشن نکنید.

روستای خورهشت یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تاکستان است و البته دارای بناهای تاریخی بسیار که بازید از آن می تواند برای علاقه مندان به تاریخ جذاب باشد. با توجه به کاوش های انجام شده قدمت روستا به دوران اشکانیان بازمی‌گردد. هرچند این روزها ساختمان هایی با مصالح امروزی در روستا ساخته شده اند اما قسمتی از خورهشت همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده. خورهشت نیز نام خود را از اینجا گرفته است که خور به معنی مهر و هشت اشاره به هشت آتشکده‌ای که در روستا است.

قلعه دختر یا قز‌قلعه دژ دفاعی بر بلندای کوه سنگی در نزدیکی روستای آبکلو است. قدمت این روستا به دوران ساسانی می رسد و درگذشته کاربرد دفاعی برای جلوگیری از حمله بیگانگان داشته است. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی تاکستان و دیدن عکس هایش می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت رزرو آنلاین سوئيت و اجاره ویلا.

نسرین بازدید : 121 شنبه 25 اسفند 1397 نظرات (0)

همدان یا هگمتانه، اولین پایتخت ایران بوده است، شهری قدیمی و دیدنی که بازدیش را به عنوان یک ایرانی نباید از دست داد. همدان همه چیز را با هم دارد، جاذبه های گردشگری شناخته شده، بناهای تاریخی، طبیعتی زیبا و روستاهایی دیدنی. این شهر با داشتن غار علیصدر، کتیبه‌های گنج‌نامه و اسکلت‌های  کشف شده مربوط به حدود ۲۰۰۰ سال قبل و روستای ورکانه در سطح جهانی شناخته شده است و به‌‌عنوان پنجمین شهر فرهنگی و توریستی ایران انتخاب شده است.

همدان شهری کوهستان است که در در استان همدان و در دامنه کوه الوند قرار گرفته، شهری با زمستان های سرد و پر از برف‌ و‌ باران و تابستان هایی معتدل. بنابراین بهار و تابستان را می توان بهترین زمان سفر به این شهر دانست.

غار علیصدر که در نزدیکی شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری همدان است و البته بزرگ‌ترین غارهای آبی دنیا. بازدید از غار علیصدر تجربه ای فراموش نشدنی است که فرصت‌اش را نباید از دست داد. برای گشت و گذار در دالان های این غار، باید از قایق استفاده کرد. عمق مسیرهایی که قایق ها از آنجا می گذرد گاهی به ۱۴ متر نیز می رسد.

مجموعه گنج‌نامه یکی از بناهای تاریخی همدان است که جاذبه های طبیعی مانند آبشار و مناظر زیبا دارد. کتیبه تاریخی که در این مجموعه قرار دارد تاریخی در سال ۱۳۹۲ در فهرست آثار ملی شده است و آبشار آن با 12 متر ارتفاع در زمستان و تابستان دیدنی و زیباست.

بازار سنتی همدان نیز برای افرادی که به فرهنگ و صنایع دستی هر شهر علاقه دارند مکانی عالی برای بازدید است. بازار سنتی همدان سرپوشیده است و در بعضی از قسمت ها سقفی گنبدی شکل دارند. این بازار تاریخی دارای ۳۶ بازارچه و ۲۶ کاروان‌سرا است. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی همدان و دیدن تصاویر آن می توانید به اینجا مراجعه کنید و برای جستجو اقامتگاه به سایت اجاره ویلا و رزرو سوئیت.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 121
  • بازدید سال : 1,126
  • بازدید کلی : 6,479